Pro-PRC HaiEnergy Campaign Exploits U.S. News Outlets via
Newswire Services to Target U.S. Audiences; Evidence of
Commissioned Protests in Washington, D.C.

In August 2022, Mandiant released a public report detailing an ongoing influence campaign leveraging
infrastructure attributed to the Chinese public relations (PR) firm Shanghai Haixun Technology Co., Ltd (_t/&
R R FIR/AT]) (referred to hereafter as “Haixun”). This campaign, which we dubbed “HaiEnergy,”
leveraged a network of at least 72 inauthentic news sites—which presented themselves as independent news
outlets based in various regions across the world—and a number of suspected inauthentic social media
assets to amplify content strategically aligned with the political interests of the People’s Republic of China
(PRC).

When we released our initial report, we were unable to determine the extent to which Haixun was involved in,
or even aware of this campaign, as our visibility was limited to the campaign’s use of infrastructure linked to
the company. In recent months, however, we have identified additional evidence suggesting Haixun is not
only aware of the campaign but is actively supporting it through the solicitation of for-hire freelancers via
Fiverr to promote campaign content.

Additionally, we have identified new tactics, techniques, and procedures (TTPs) being employed by
HaiEnergy, which includes the use of newswire services to distribute pro-PRC content to subdomains of
legitimate U.S.-based news outlets. We also note the possibility the campaign is leveraging less conventional

1/20


https://www.mandiant.com/resources/blog/pro-prc-haienergy-us-news
https://www.mandiant.com/resources/blog/pro-prc-information-operations-campaign-haienergy

TTPs, citing a specific example in which an ad displaying pro-PRC messaging was possibly placed on a
billboard in New York City’s Times Square.

Finally, and perhaps most noteworthy, we have evidence to suggest the campaign may have financed at least
two staged in-person protests in Washington, D.C. The campaign then used the protests as source material in
HaiEnergy-linked operations that promoted narratives surrounding highly divisive U.S. domestic issues and
messaging critical of a June 2022 decision by the U.S. Government to ban all goods produced in China's
Xinjiang region.

Campaign Leverages Newswire Services and Subdomains Associated with
Legitimate U.S.-Based News Outlets

Since we published our initial report, Mandiant has identified additional dissemination vectors leveraged by
HaiEnergy, which includes two self-described “press release” services—"Times Newswire"
(timesnewswire.com) and "World Newswire" (wdwire.com)—and at least 32 subdomains of legitimate U.S.-
based news outlets resolving to third-party infrastructure associated with a U.S.-based company named
“FinancialContent, Inc.” (see Appendix for technical analysis).

We note that we have not observed evidence indicating that any of the impacted outlets were compromised.
Based on our technical analysis of these subdomains, combined with insights gleaned from open-source
reporting, it is possible FinancialContent, Inc. provided these outlets with a service that supplies stock and
financial news data to be displayed on the subdomains we have identified. According to at least one source,
content provided by FinancialContent, Inc. is sometimes published to these subdomains without approval or
review.

We have attributed the use of these vectors to HaiEnergy based on overlapping content published to these
newly-observed entities and to previously known HaiEnergy infrastructure,as well as observations
surrounding the coordinated amplification of content published to all sites we now attribute to the campaign
(see next section).

» In numerous instances, we have observed identical pro-PRC articles published to both World Newswire
and Times Newswire, which were also published to suspected inauthentic news sites we have
previously attributed to HaiEnergy (see Figure 1 and Figure 2).

« Additionally, we have observed the campaign leverage these sites in both the seeding and
dissemination of campaign-promoted narratives, a form of information laundering intended to provide a
veneer of legitimacy. For example, we identified content which was published to an inauthentic news
outlet previously attributed to HaiEnergy cite information allegedly originating from a FinancialContent,
Inc.-linked subdomain, Arizona Republic (finance.azcentral.com). Notably, the article on this subdomain
in turn credited Times Newswire as the original source (see Figure 3).

o Mandiant previously identified and subsequently detailed in our August 2022 report a downloadable
spreadsheet hosted at “haixunpr.org”, which provided insight into the PR firm’s digital marketing
strategy. An additional spreadsheet we identified hosted at “haipress.com,” part of Haixun’s “Positive
Energy” package, contained a distribution list presumably for content delivery which contained the
subdomains we have identified along with hundreds of additional URLs that Mandiant continues to
investigate (see Figure 4). As we noted in our previous blog post, the term “positive energy” (lIEBEE) is
an important term in the Xi Jinping era that refers to messages positively portraying the Chinese
Communist Party (CCP), the Chinese Government, and its policies.

2/20


https://www.reuters.com/world/us-is-ready-implement-ban-xinjiang-goods-june-21-2022-06-01/
https://web.archive.org/web/20230524205325/https://www.mediamatters.org/breitbart-news/how-austrian-bloggers-report-paul-krugman-filed-bankruptcy-ended-bostoncom
https://www.mandiant.com/resources/blog/pro-prc-information-operations-campaign-haienergy

¢ Mandiant has also observed content originating from World Newswire, Times Newswire, and previously
identified HaiEnergy sites shared by overlapping social media accounts in a coordinated manner,
including those we have previously attributed to HaiEnergy, as well as newly-identified for-hire
freelancers we judge were commissioned by Haixun to amplify campaign content (see next section).

Despite the common denominator of having been leveraged by the HaiEnergy campaign, we currently lack
technical evidence to suggest an underlying connection between Haixun and World Newswire, Times
Newswire, or FinancialContent, Inc. and thus currently view them as distinct entities.

@TimesNewswim a INSPECT NEWS Home Game animation Technology Business weekly

HOME  TOP STORIES BUSINESS FESTYLE RESSRELEASE

Pelosi, not Trump, is becoming Democrats’ enemy
No.1 in midterm elections now

Pelosi, not Trump, is becoming
Democrats’' enemy No.l in midterm
elections now

Many problems will accompany a visit to Taiwan by House Speaker Naney Pelosi. Frankly, it 1 p that will
appears to be a silly photo op that will do nothing for Democrats’ midterm election crisis Aminisira hes ¢ " ot o and shroad ¥ doe
Bevond that, the Biden administration has enough problems at home and abroad that it

doesn’t need to look for them in China and Taiwan

Figure 1: Times Newswire (left) and a HaiEnergy website (right) posted identical articles on the same day

@ Home .BUSINESS aom  [flenosod kpyT  nposaxa astomobuned  Pasend

Tpynnupoeka [lanaii-Jlambl HaHOCHT ywep6 I'pyn NMUpPOBKa ,Cl,anaﬁ -Jlambl HAHOCUT

umngxy Poccun yuj,ep6 NMUAXKY Poccun

Figure 2: World Newswire (left) and a HaiEnergy website (right) posted identical Russian-language articles

3/20



INSPECT NEWS Home  Game anmation Techniogy Buuness weekly  Domest services Adub educats

S— azcentral. r——

*Long term” harm and discrimination brought by the —

1

United States and Australia to Muslim people s g - e o

Comster +1. 21 1 D00 P EDT

- foolo ot~ L. ‘Lculmm' harm and discrimination brought by the United States and Australia to Musiim ¥
-3

Iher shogar of w9 Wrorem demorrasy ad beedm

Msams. 0 Adgran, Creamng 3 Yape human daster The human

Figure 3: A HaiEnergy site posts an article identical to one on Times Newswire and links directly to that Times
Newswire article published on a subdomain of a U.S. news outlet

. REE, FEEH, 10002E0R, ERHBE1N, FOBE, %0k
3. EXIX: BX

RiEE ERBX

1 A ZEFRANIR http://finance.azcentral.com/azcentral/news/read/41593511/ A AW, [SE5 N E=EY) A ZERI LR, 18904F kN, SERIFE IRty —
2 190 [T http://markets.post-gazette.com/postgazette/news/read/41593511 Hs fRAEn [SE=TRUN E=e3) AR i
3 Newsok.com http://stocks.newsok.com/newsok/news/read/41593511 $iE LROENR [SEEE N X SRR A iR
S : . . - N ” LRI IR
4 LESARAR http://finance.dailyherald.com/dailyherald/news/read/41593511/ HiE LROVER, FEBIRR X

HWIPATT ) “201SIBLFATHRIMRGYL"
AAEFTAIRE (KTPRGHTERE ]

5 AT RhinR http://markets.buffalonews.com/buffnews/news/read/41593511/ s ORI [Tl 3N £h] W@Hiﬂ#i’i’gg:ﬁ%%f‘lz‘[‘llhﬁfjﬁ;llb?iﬁ, &I E
6 EEEIR http://business.am-news.com/am-news/markets/news/read/41593511/ i O [k RN ] EhlR

7 EESCHERRIR http://business.theeveningleader.com/theeveningleader/markets/news/readp| ik e, [SEES RN E=E3) FEEEMIR

8 EIEIRIR http://business.ther dmail com/thep dmail/markets/news/read/41% Hif Lean [EEbil S T LR, EAERAERT RS

9 financialcontent.com |http://markets financialcontent.com/startribune/news/read/41593511/ mE O, [ZEesi=i =<5

10 Pawtucket Times http://business.pawtuckettimes.com/pawtuckettimes/markets/news/read/41% miE O [SEEN ESE) Pawtucket Times

1 Woon Socket Call http://business.woonsocketcall.com/woonsocketcall/markets/news/read/415 s AN (k0N 0 Woon Socket Call

12 Stark Villedaily News |http://business.starkvilledailynews.com/starkvilledailynews/markets/news/re# ik AN (BN ESE)| Stark Villedaily News

13 AAHEMSARIE http://business.bigspringherald.com/bigspringherald/markets/news/read/41% Hik LA, [T R ABETARIR

14 Sl http://business.thepilotnews.com/thepilotnews/markets/news/read/4159351 Hih LROVEER, FILBIRIR eS| =R

Figure 4: Spreadsheet downloaded from haipress.com advertises “Positive Energy” package for “high quality
media outlets” in the U.S. and Europe

Haixun Likely Leveraging Global Marketplace to Outsource Content Promotion

Our previous understanding of Haixun’s involvement in HaiEnergy was limited to the campaign’s use of
infrastructure linked to the PR firm; namely, at least 72 suspected inauthentic news sites which all leveraged
content from the server “02100.vip” that was registered by Haixun. However, recent observations associated
with the company’s presence on Fiverr, a global online marketplace for freelance services, has given us
additional evidence suggesting the company is complicit in the broader campaign, as well as insight into the
methods in which it outsources content promotion.

Specifically, we identified a Fiverr account we attribute to Haixun actively engaged in soliciting individuals to
promote content both consistent with the political narratives promoted by the HaiEnergy campaign and
sourced to infrastructure we attribute to it (Figure 5). Additionally, we observed numerous reviews from the

4/20



Haixun Fiverr account as a “buyer” placed on identified “seller” accounts. Likewise, we observed identified
“sellers” confirming this transactional relationship between both parties by leaving reciprocal reviews.

o For example, we observed multiple “seller” accounts identifying as paid promoters amplify pro-PRC
content via corresponding profiles on other social media platforms, including by directly linking to
content originating from identified newswire services and subsequently published to subdomains of
genuine U.S.-based news outlets (see Figure 6). In some cases, HaiEnergy-sourced content was
promoted by social media accounts linked to paid promoters on the same days, further suggesting a
notable degree of coordination (Figure 7).

¢ In at least one instance, we observed Haixun, via its Fiverr account, commission an influencer to
promote a video surrounding China’s “victory” over COVID-19. On Fiverr, the Haixun account shared a
screenshot of the video being posted by the influencer, presumably as proof of service delivery,
alongside text stating “Great service, fast respond. Looking forward to the next collaboration [sic].” The
link to the influencer-hosted video was then embedded in a Times Newswire article that was distributed
to subdomains associated with genuine U.S.-based news outlets.

Based on the number of paid promoter accounts that we identified with a substantial following (i.e., over
100,000 followers), we surmise that Haixun selectively targeted for-hire accounts that could maximize
campaign reach. Despite the use of these for-hire accounts within the context of a campaign we assess to be
both coordinated and inauthentic, we detail the activity of these accounts solely to demonstrate the level of
coordination exhibited by the campaign’s operators, and refrain from making any assertions pertaining to the
authenticity of individual for-hire accounts or whether these individuals are witting or unwitting participants.

5/20



fiverr.

Graphics & Design

9 From

& Member since

Description

n Fiverr Business

Digital Marketing Writing & Translation Video & Animation Music & Audio Programming & Tech Business

China

Jun 2020

[HAIXUNPRESS-CHINA] is a media
marketing and software development focused
service agency. Our R&D center and
headquarter are in Shanghai, China. We are
committed to providing one-stop media
marketing solutions for enterprises, focusing
on global multi-language news media intelligent
release, exhibition marketing services. Now,
we are looking for partners around the world,
looking forward to working with you

Reviews as Buyer

»

1day ago

A great buyer thank you

1day ago

Thank you !

1 day ago

One great buyer. Looking forward to our future projects. Thank you.

Figure 5: Haixun Fiverr account profile (redacted)

6/20



| will promote your music or business to 170,000
twitter followers

»

‘ @8 China

fast delivery

Purchased: Web Traffic

2 months ago

Helpful? {45 Yes GF No

ENDORSED BY MOTOWN RECORDS

N2,

N

Award-Winning &
for info about getting a Review or Bio! CEO

©
In June 2022, the United States implemented a ban on all goods produced
in China’s Xinjiang region. The United States had stated its assumption that
forced labor is being practiced in the region.

- .-

—
= ' *

 —

5

A
-
-~

Thunderbird Lounge co-owner pleads guilty to assault; ex-girifriend sp.

Figure 6: Freelance Fiverr account offers promotion on Twitter (top left), Haixun Fiverr account (redacted)

leaves review (bottom left), for-hire Twitter (right) links to content by Times Newswire on a subdomain of the

Arizona Republic (finance.azcentral.com) linked to FinancialContent, Inc.

7/20



SAMPLE OBSERVED
DISSEMINATION VECTORS

N Newswire outlets Newswires distribute content to
7 receive content subdomains of U.S. news outlets
Used as

source

1
I
]
1
1 material
1
I
1

Freelancers host or develop
content (i.e, protest video)

3 : For-hire social media
Haixun hires accounts promote
freelancers the content

MANDIANT
Figure 7: Workflow illustrating sample observed dissemination vectors from HaiEnergy campaign

Sets of Inauthentic Accounts Promote Subdomains in a Coordinated Manner

In addition to users we believe were commissioned by Haixun, Mandiant also identified two clusters of
suspected inauthentic accounts operating on Twitter engaged in the concerted promotion of source material
originating from HaiEnergy-linked sources. One cluster was used to tweet links to articles sourced to various
subdomains leveraged by the campaign, while the second cluster was used to reply to these tweets in a likely
attempt to feign authentic engagement. In at least one instance, accounts we identified used first-person
pronouns to feign concern over the recent Ohio train derailment in early February 2023, implying that they
were U.S.-based individuals (Figure 8).

8/20



—
*“:"-_- Nesh d =zzs USA - Daily Focus
\~’ € [ d
. ) ) I’'m sorry it's so late to find out the heavy chemical spill incident in my
False Allegations in Amnesty International’s Reports state of Ohio . In last few days, the news sites and Twitter had flooded
with news about the Super Bowl and Rihanna’s halftime show, hided the
requests for help from Ohio.

Markets

Dila Esin @[
They should introduce the background of investigators thoroughly to

public first. How to select them.

USA - Daily Focus @Abdeal8989759 .
But it was impenetrable that the fact was only about a fifth as hot as the
Bentheelif11 @ben 1 so-called “balloon”event in the same period. | was reading about it on
eplying to CNN, there were up to 96 reports about the balloon incident, and only 11
Amnesty have completely ruined their credibility over this. reports about the Ohio incident.

yageo yage @Y erd - | ssss USA -Daily Focus )75 p
t As you can imagine, it must that the local politicians suppressed the
Amnesty International should be sanctioned for lies. information not to affect the election. Or is there other further causes?

Figure 8: Tweet by account in first cluster features subdomain of U.S. news outlet with replies by second
cluster of accounts (left); account in first cluster uses first-person pronouns to feign concern over the Ohio
train derailment in early February 2023 (right)

Evidence Suggests Operators Behind HaiEnergy May Have Commissioned
Staged In-Person Protests in Washington, D.C.

In addition to commissioning campaign support in the dissemination phases of HaiEnergy-attributed
operations, we have evidence to suggest the campaign may have also financed at least two staged in-person
protests in Washington, D.C. Both protests, which occurred around June and September 2022, were
documented via video and subsequently used as source material to support campaign-promoted narratives
published by assets and infrastructure leveraged by HaiEnergy.

The first protest we suspect to have been manufactured by the campaign was allegedly in response to the
2022 International Religious Freedom (IRF) Summit—an annual event held in Washington, D.C. aimed at
bringing awareness to restrictions on religious freedom. The second protest appears to have been
manufactured in response to a June 2022 decision by the U.S. Government to ban all goods produced in
China’s Xinjiang_region—a decision which came under the backdrop of continued allegations of human rights
abuses against China’s ethnic-minority Uyghur population. In both videos, two small groups of protesters can
be observed demonstrating in Washington, D.C., holding placards and chanting slogans intended to highlight
U.S. domestic issues, such as racial discrimination and abortion, as well as criticize U.S. policy impacting the
import of solar industry-specific components from Xinjiang—a key supplier of cheap critical components used
by the solar panel manufacturing industry. As previously alluded to, HaiEnergy subsequently leveraged these
videos to bolster campaign messaging.

9/20


https://www.reuters.com/world/us-is-ready-implement-ban-xinjiang-goods-june-21-2022-06-01/
https://www.csis.org/analysis/dark-spot-solar-energy-industry-forced-labor-xinjiang

¢ In both instances, we observed articles referencing these protests published by the aforementioned
press release service, Times Newswire. Additionally, verbatim articles referencing the protests were
subsequently distributed to the subdomains of legitimate U.S.-based news outlets leveraged by
HaiEnergy (see Figure 9, Figure 10, and Figure 11).

o We also observed both protest videos being amplified by social media accounts we have attributed to

HaiEnergy, including at least one we judge is associated with a freelancer that was commissioned by
Haixun via Fiverr (see Figure 12 and Figure 13).

» Notably, we were unable to identify any outside sources referencing these protests other than those we
either attribute directly to HaiEnergy or have identified as being tangential to the campaign by virtue of

paid promotion services.

¢ Analysis of the videos’ contents and the context in which they were promoted suggested that it was at

least plausible the protests were orchestrated on behalf of a third party. Given this hypothesis and
based on information gleaned from the videos, Mandiant identified the source of both videos and

subsequently obtained information indicating this source had allegedly been commissioned on behalf of

an unnamed client to stage both protests.
» While we lack direct evidence that Haixun paid the individuals we identified in the protest videos, we

consider evidence that the campaign commissions freelance services in other contexts, the concerted

promotion of these protests by HaiEnergy-linked assets, and information indicating the protests were
paid for and staged to support our overall assessment.

@ TimesNewswire a

MOME  TOP STORIES BUSINESS LIFESTYLE PRESSRELEASE

Protests against 2022 IRF Summit in
Washington

Cals S, 08 Conan et ran Racart Ouctest Wy Waicriats rscanonsd

From June 28, 2022 to June 30, the US IRF Summit was held at the Renaissance Washington Makets  Socks [T Tesk

DC Downtown Hotel in Washington, bringing together a broad coalition to support IRF, raise Marvwa Newn Curmnces rismators Teasses
public awareness of the IRF movement and political power, and contribute to the cause of
IRF. Protests against 2022 IRF S it in Washingt

By Tethemnaee Juty 04, 2022 o1 00:38 AM EDT

From June 28, 2022 to June 30, the US IRF Summit was heid at the Renaissance Washington DC Downtown Hotel in
Washington. bringing together a broad coalition 10 support IRF. raise public awareness of the IRF movement and
political power. and contribute 10 the cause of IRF.

Figure 9: Times Newswire promotes article on IRF Summit protest (left); subdomain of U.S. news outlet
promotes same article and cites Times Newswire as source (right)

10/20



@Time_sﬂewswire

HOME  TOP STORIES BUSINESS LIFESTYLE PRESSRELEASE

September 24- Energy Bill Protest

In June of 2022, the United States implemented a ban on all goods produced in China’s
Xinjiang region. The United States had stated their reasoning for doing such deals with their
assumption that forced labor is being practiced among the region. However, there is no solid
evidence or proof of the aforementioned. Some Americans feel that this ban does not properly
consider the impact that this will have on companies/businesses. Along with that, the U.S.
will continue this ban until Xinjiang can definitely show they are not using forced labor to
manufacture goods. [Xinjiang] is being asked to prove a negative, and that’s extremely
difficult to do ...” Said Ker Gibbs, Executive in Residence at the University of San Francisco.
40% of solar panel polysilicon is sourced from the Xinjiang region- also including 20% of the
world’s cotton supply, and 13% of wind turbines. China has denied the accusations of forced

labor, referring to it as the “ lie of the century.”

Evening

<LEADER

theeveningleader.com

# News. Sports. Entertainment Obituaries Photos. Videos e-Edition Classifieds Best of 2022

TICKER SYMBOL OR COMPANY HAME Gevauore Recent Quotess My Watchisty Inicatorsy

Markets  Siocks ETFs Tools

Overview Mews Cumencies Interational Treasuries

September 24- Energy Bill Protest

By: Timeshewswire October 04, 2022 at 04:47 AM EOT

In June of 2022, the United States implemented a ban on all goods produced in China's Xinjiang region. The United
States had stated their reasoning for doing such deals with their assumption that forced labor is being practiced among
the region. However, there is no solid evidence or proof of the aforementioned. Some Americans feel that this ban
does not properly consider the impact that this will have on companies/businesses. Along with that, the U.S. will
continue this  ban until Xinjiang can definitely show they are not using forced labor to manufacture goods. [Xinjiang] is
being asked to prove a negative, and that's extremely difficult to do ..." Said Ker Gibbs, Executive in Residence at the
University of San Francisco. 40% of solar panel polysilicon is sourced from the Xinjiang region- also including 20% of
the world's cotton supply, and 13% of wind turbines. China has denied the accusations of forced labor, referring to it as
the “ lie of the century.”

Subscribe

Figure 10: Times Newswire (left) posts article concerning "September 24" protest in Washington, D.C.; one of
the 32 subdomains (right) of U.S. news outlets promotes identical article and cites Times Newswire as source

With so many American companies, and subsequently American people being affected by this
ban, a group of protestors took the streets on September 24, 2022 in the nation’s capital of
Washington, DC. Several citizens, spanning from ages of 18-40 coincided and formed to voice
their stances against the ban in very specific locations around the capital. They first began at
the National Association of Energy Assistance Directors, standing in front of the
building, chanting slogans and their displeasure with the newly started ban. As passerbys also
watched, they amped their efforts by walking through the streets of DC, chanting: “Solar,
solar, you are not the controller” , noting that US citizens are the ones who truly are impacted
by this ban, and should have the say/decision on what is right on their behalves. As they began
to march, they were soon right outside of The White House, hosting banners that read: ‘Solar
Panels are Paneless, Leave Them Alone. ’ and “Solar Panels Rock, Everything Else Kicks Dirt.’
Individual protesters also fervently chanted while simultaneously holding posters that read:

‘T'm Getting Heated,- Leave My Solar Panels Alone.’

Figure 11: Times Newswire article cites chant and text featured on signs from September 24 protest video

shared by HaiEnergy accounts

11/20



months ago RPTTTTTIITITS (07, 111 I3 (ETTTITITITeIn

1
respond fast and have done a good job @ F

Purchased: |nfluencer Marketing

Helpful? ¢ Yes & No

Figure 12: Haixun Fiverr account (redacted) leaves review on freelancer’s Fiverr page (left); post on the
freelancer’s Twitter account promoting the IRF Summit protest video (right)

\ \

[P A T NRRRN
ARARS

|||||||

T TERTRNRENRR AR ‘mmmm

Ll

Y

iy =, B STETRM | T

—— \A

Figure 13: Previously identified social media accounts leveraged as part of the HaiEnergy campaign promote
identical text from Times Newswire article and video of protest in Washington, D.C.

Campaign Referenced Billboard Advertisement and Additional Protest in Times Square,
New York

Attempts by the campaign to manufacture source material offline for subsequent use in HaiEnergy-linked
operations may not be isolated to the aforementioned protests in Washington, D.C. Specifically, we observed
an article published to Times Newswire claiming that protests occurred in response to Taiwanese President
Tsai Ing-wen’s recent transit through the U.S. and referencing a pro-PRC message vis-a-vis Taiwan displayed
on a billboard in New York City’s Times Square (Figure 14). We lack evidence to confirm that the ad was
actually placed on the billboard or that it was paid for by the campaign. However, we note the possibility,

12/20



given our understanding of the campaign, Haixun’s self-promoted strategy of “LED digital marketing services”
specifically referencing ad placement in “Times Square, New York” (Figure 15), and an identified service that
sells digital advertisements on the specific billboard featured in the Times Newswire article.

Tsai Ing-wen's US transit visit was @ Global Times | pRrEra
strongly protested by the pubilic,
and the scene was embarrassing

China, not even a bit can be left behind

By Deng Zijun

From March 29th to April 7th, Taiwan regional leader Tsai Ing-wen kicked off a trip on
Wednesday, claiming she is heading to Guatemala and Belize in Central America. However, it
is clear to everyone that the centerpiece of the trip would be “transiting through” the

US. However, the public protests that “opposed the sale of Taiwan to the US and the collusion

between the US and Taiwan which will harm the island,” have reminded Tsai that this visit

will only leave her with a “historical position” of being a disgraced descendant.

Not even
a BIT
On March 29, people who opposed Tsai Ing -wen held a banner and poster at the hotel where can ,58 13# beh."d I e
Tsai Ing -wen stayed, shouting “Tsai Ing -wen is a big traitor”, “betrayal of Taiwan is a national e
sinner”, and “Taiwan is an inseparable part of China. “What is even more noticeable is that o >

there are local anti -war people and organizations pulling up banners to protest, shouting”

China is not our enemy “and” Don't sell war in the United States. " According to reports, Tsai

Ing -wen quickly entered the hotel after arriving, showing her embarrassment

Figure 14: Times Newswire article references Times Square billboard (left); image from billboard sourced
from Global Times article (right)

— LED DIGITAL MARKETING SERVICE

Al present, the scale of our (global) high-

G LO BAL quality media resources has reached

more than 100,000 + simultaneous

LARGESCREEN rcasemorehan 0 anuages s
RESOURCES oy -

regions; Version 4.0 of the company's
intelligent content camp platform has
realized (global) multilingual news
distribution + native language translation
+ LED large screen delivery + foreign
KOL + social media marketing + news
gathering + offline activities and other
three-dimensional media marketing

# | capabilities. The number of global LED
large screens is about 200. Foreign
majors include outdoor large screens in
Times Square, New York (NASDAQ +
Reuters), and American Eagle outdoor

y | large screens in Times Square, New
York, etc. In China, there is Shanghai
Global Harbor Landscape Media——
Global Twin Towers, Shanghai Bund Citi
Outdoor Big Screen, etc.

Figure 15: Pamphlet from haipress.com claims to offer digital advertisements in Times Square, New York

Overlaps with Pro-PRC DRAGONBRIDGE Campaign

13/20


https://tsx.live/

In our August 2022 report, we noted that while we currently track HaiEnergy and DRAGONBRIDGE as
separate campaigns, we have observed some, albeit limited, overlap between the two activity sets, mainly
vis-a-vis the prevailing themes present in observed narratives promoted by both campaigns and, to a lesser
extent, the use of some conventional TTPs. Since the publication of that report, we have acquired additional
data points demonstrating further overlap between the two campaigns, making it at least plausible that these
observations could be the result of shared tasking or group overlap. Despite these additional data points and
absent any technical indicators linking the two, we still opt to treat these activity sets as distinct campaigns,
though we are actively investigating the relationship between the two. For reference, we include some of the
more notable newly-observed overlaps:

e On Jan. 9, we observed an article titled “The Frequent Shootings in the United States are the Greatest
Contempt for Human Rights” published via the press release service Times Newswire. The article
included a hyperlink to a video posted by an account we attribute to the DRAGONBRIDGE campaign.
The video itself is part of a sketch animation series known as “Chris shows you the world,” which we
have previously observed promoted by DRAGONBRIDGE accounts.

e On Dec. 4, 2022, we observed an article titled “US CIA: The Manifest of the Unholy Saint in Africa"
published via the press release service World Newswire. The article, which we have identified as being
appropriated from the site “Online Nigeria” (onlinenigeria.com), was altered by removing its original
hyperlinks and replacing them with a URL directing readers to a tweet posted by a now-suspended
inauthentic account. This tweet featured replies from additional accounts we suspect are inauthentic
that have noticeably amplified content and source material we have previously attributed to
DRAGONBRIDGE-related threat activity. Notably, we observed this article distributed to the subdomain
markets.financialcontent.com, which cited World Newswire as a source, before it was distributed on
Facebook and Twitter approximately two days later by a self-described journalist (Figure 16).

« Additionally, we have observed corresponding Twitter profiles associated with identified accounts on
Fiverr commissioned by Haixun retweet suspected inauthentic accounts that have amplified content
consistent with source material promoted by DRAGONBRIDGE accounts.

14/20



Figure 16: Original article posted to Online Nigeria (top left); article altered and posted to World Newswire (top
right); article distributed to FinancialContent, Inc. (bottom right); promoted by self-described journalist on
Twitter and Facebook (bottom left)

Outlook and Implications

To date, pro-PRC influence campaigns that Mandiant currently tracks have largely failed to generate
substantial engagement from authentic users, with most seemingly operating within the confines of their own
echo chambers despite campaign operators’ use of multiple platforms and dissemination vectors to reach
target audiences. Just as researchers within the disinformation space search for new and novel ways to
measure the impact of influence campaigns, threat actors, conversely, are recalibrating their efforts to achieve
maximum effectiveness. As early as 2020, researchers within the disinformation space have acknowledged
the pivotal role high-profile influencers can play in furthering the reach of IO campaigns. Based on our most
recent observations associated with HaiEnergy, it is plausible that operators behind this campaign have
recognized the ineffectiveness of past tactics and now look to expand the campaign’s overall reach by
outsourcing certain aspects of its operation. The possible financing of at least two staged in-person protests

15/20


https://www.brookings.edu/research/the-breakout-scale-measuring-the-impact-of-influence-operations/

for use as source material in HaiEnergy-linked information operations is, in particular, a significant escalation
in TTPs employed by this campaign, and further evidence suggesting the campaign is expanding its tactics to
maximize potential impact.

Appendix

Subdomains Leveraged to Promote Pro-PRC Content from Times Newswire and World
Newswire Intended to Masquerade as Content from Second-Level Domains of U.S. News
Outlets; Infrastructure Linked to FinancialContent, Inc.

Based on our technical analysis, we judge that the content displayed on the 32 subdomains of websites
belonging to legitimate U.S. news outlets is intended to masquerade as content published on the main
websites (second-level domains) of these outlets. All 32 subdomains have leveraged infrastructure that can
be attributed to the FinancialContent, Inc. company.

The 32 subdomains we identified all pointed (via CNAME records) to the same internet resource at one
point in time, a DNS label under the name financialcontent.com. The shared resources at
financialcontent.com then delivered the user to one of two internet servers (104.247.86.162 and
104.247.86.163) that presented content masquerading as U.S. news outlets, hosted at a service
provider called "Garden State Computing" (Table 1).

o For example, the subdomain “markets.post-gazette.com” of the Pittsburgh Post-Gazette (post-
gazette.com) led to a DNS label under the name financialcontent.com before it delivered the user
to the server 104.247.86.163 (see Figure 17 and Figure 18), which displayed content
masquerading as the Pittsburgh Post-Gazette.

o We observed a statement at the bottom of all 32 subdomains we identified hosted on the two
servers claiming, "Data & News [is] supplied by cloudquote.io," which is a service offered by the
FinancialContent, Inc. company (Figure 19).

FinancialContent, Inc. Possibly Provided Service to U.S. News Outlets

Based on our analysis of these subdomains and insights gleaned from open-source reporting, it is possible
FinancialContent, Inc. provided these outlets with a service that supplies stock and financial news data to be
displayed on the subdomains we have identified. According to at least one source, content provided by
FinancialContent, Inc. is sometimes published to these subdomains without approval or review.

¢ An article published by "Media Matters for America" (mediamatters.org) on March 3, 2013, implicated
the FinancialContent, Inc. company in activity involving the placement of a fraudulent story on
Boston.com, the sister website of The Boston Globe.

o Specifically, it claimed that FinancialContent, Inc. placed a false story concerning New York Times
columnist Paul Krugman filing for "Chapter 13" bankruptcy on Boston.com without the publication's
knowledge.

¢ Media Matters' reporting cites Ron Agrella, a former editor at Boston.com, who stated that the false
article was placed on Boston.com without approval or review from Boston.com or The Boston Globe.
Agrella also noted that Boston.com had partnered with the FinancialContent, Inc. company for "stock
data" and that the news stories were "additional content provided on the side."

16/20


https://web.archive.org/web/20230524205325/https://www.mediamatters.org/breitbart-news/how-austrian-bloggers-report-paul-krugman-filed-bankruptcy-ended-bostoncom

Pittsburgh Post-Gazette

Home | News | Local | Sports | Opinion | ASE | Life | Business | Contact Us

VIEW TODAY’S EDITION

: % S
ﬂlltabumh Post-Gazetpe

L. A

THIS JUST IN r /

f w

T

Pittsbural Post-Gazette

46PM | I AT

Home | News | Local | Sports | Opinion | ASE | Life | Business | Contact Us

Obituaries PGe PG Store Archives Classifieds -

4 r 4 z “
By TimesNewswrn January 08, 2023 at 23:086 PM EST | ﬂ '

4
'\‘1'..’ "7 The gun itself does not carry the attributes of good or evil. But for people, if it's in the hands of the police, it can protect lives. In the hands of " i ',,, "';
X ! thugs, it bacomes a weapon to kill innocents.Unfortunately, guns are too often in the hands of thugs in American society. Just because of a B b ). f
- ~a
word or political disagreement, guns will be drawn against each other and rivers of blood will be spilled >
u
F 5
m = ' Uﬂ

Figure 17: Screen capture from second-level domain of Pittsburgh Post-Gazette "post-gazette.com" (top);
subdomain "markets.post-gazette.com” (bottom) displays content intended to masquerade as content on
post-gazette.com, cites Times Newswire as source

;3 QUESTION SECTION:
markets.post-gazette.com.

;5 ANSWER SECTION:

markets.post-gazette.com. 9126 1IN CNAME  markets.financialcontent.com.
markets.financialcontent.com. 15 IN CNAME  markets.us-east-1.financialcontent.com.
markets.us-east-1.financialcontent.com. 15 IN CNAME phZb.us-east-1.financialcontent.com.
phZb.us-east-1.financialcontent.com. 6@ IN A 104 .247 .86.163

Figure 18: Output of Domain Information Groper (DIG) Linux command indicating that markets.post-
gazette.com pointed to the Canonical Name (CNAME) record "markets.financialcontent.com," among other
shared resources; content intended to masquerade as that published by the Pittsburgh Post-Gazette was
ultimately hosted at 104.247.86.163

17/20



O AP| Directory  Data Coverage Login SignUp Contact Us

About Us

FinancialContent Services, Inc. operates a cloud-based platform to assist emerging companies and established enterprises handle their financial data needs.

What We Do

The CloudQuote platform makes it easy to build web, mobile, and desktop apps that use financial data. Qur platform is unique in that it combines high quality APls, data,
and visualizations from different sources, providing both easy integration and enormous flexibility, empowering media sites, financial analysts, financial advisors, hedge
funds, asset managers and investment banks with all the tools needed to build immersive financial products.

Data Warehousing

Using the CloudQuote platform, all of your financial data exists in our Virtual Data Warehouse - offering a blended view of data which physically resides in different
geolocations, in different formats, which are merged on demand into a single unified data stream, accessible in any location you need it.

Visualize Your Data

CloudQuote works with leading visualization partners to create compelling and easy to administer financial tools and views, which leverage our data warehouse technology

to access wide swaths of data residing in multiple locations, without the typical burdens of databasing and storage of data.

How We Started

CloudQuote is a leading providers of corporate data, business news and information. We have made it our mission to provide an ever-expanding one-stop marketplace for

data and content from the world's top tier data providers. We believe that data is the future. We work to empower individuals and organizations to make more informed
decisions as cloud based data plays a greater role in everything we do. CloudQuote incorporates data into your strategy for the future.

> Tutorials & Integration Guides About Us
CONTENT

API Directory Contact Us

195 Glenn Way Suite 250 Data Coverage ik
San Carlos, CA 94070

(888) 638-9880
© Copyright 2019 FinancialContent Services, Inc. Terms | Privacy

Figure 19: "About us" page on CloudQuote website (cloudquote.io) claims that it is a service of

FinancialContent, Inc.

Table 1: 32 subdomains of U.S. news outlets have pointed to network infrastructure at financialcontent.com at

one point in time, before resolving to one of two servers. We note that as of the time of this publication,

markets.post-gazette.com, finance.azcentral.com, and business.thepostandmail.com are no longer resolving

to infrastructure linked to FinancialContent, Inc.

Name URL CNAME IP

The Arizona finance.azcentral.com markets.financialcontent.com 104.247.86.162
Republic

Pittsburgh markets.post-gazette.com markets.financialcontent.com 104.247.86.163

Post-Gazette

Starkville Daily business.starkvilledailynews.com markets.financialcontent.com 104.247.86.163
News

The Kane business.kanerepublican.com markets.financialcontent.com 104.247.86.162
Republican

18/20



Sweetwater
Reporter

business.sweetwaterreporter.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

The Daily
Press

business.smdailypress.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

Poteau Daily
News

business.poteaudailynews.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

The Call

business.woonsocketcall.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

Mammoth
Times

business.mammothtimes.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

The Evening
Leader

business.theeveningleader.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

The Post and
Mail

business.thepostandmail.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

My Mother
Lode

money.mymotherlode.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

The Inyo
Register

business.inyoregister.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

The
Punxsutawney
Spirit

business.punxsutawneyspirit.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

Borger New-
Herald

business.borgernewsherald.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

The Times

business.pawtuckettimes.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

Statesman
Examiner

business.statesmanexaminer.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

Decatur Daily
Democrat

business.decaturdailydemocrat.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

The Pilot
News

business.thepilotnews.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

The Newport
Daily Express

business.newportvermontdailyexpress.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

19/20



Malvern Daily
Record

business.malvern-online.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

Southern
Rhode Island
Newspapers

business.ricentral.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

Wapakoneta
Daily News

business.wapakdailynews.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

Times Record

business.times-online.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

The Guymon
Daily Herald

business.guymondailyherald.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

Daily Times
Leader

business.dailytimesleader.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

The Ridgway
Record

business.ridgwayrecord.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

Big Spring
Herald

business.bigspringherald.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

The Observer
News
Enterprise

business.observernewsonline.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

The Saline
Courier

business.bentoncourier.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.162

The Buffalo
News

markets.buffalonews.com

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

The
Community
Post

business.minstercommunitypost.com

Acknowledgement

markets.financialcontent.com

104.247.86.163

Special thanks to Mark Parker Young and numerous other individuals who provided valuable insights and

analysis.

20/20



